30 oktober 2012 av Ratata&Izzy i klotterplank (17 svar)
Jo nu i mörka tider så blir det ju att man tänker mycket på reflex. Både för att alla ska få på sig sina när man ska ut och för att man stör sig på dom som inte har när man sitter i bilen.. :P
Men hur många är det som tänker på att reflex egentligen är något man ska ha nytt varje år? Att reflexer lyser sämre och sämre för varje år?
Just av den anledningen tycker jag dyra märkesgrejer med reflex känns lite som en "onödig" och "falsk" trygghet.
Täcken med reflex som använts ett par år har tex inte samma starka reflektion i lysen längre som vid inköpet, men eftersom sakerna är hela är det inte så många som tänker på att det kan vara dags för nytt.
Visst har jag själv både koppel och halsband med reflex, min klövjeväska har också reflex. Men varje år köper jag ny reflexväst till hunden för att vara säker på att få maximal effekt. Samma sak med reflexerna till mig själv, byts ut varje år...