Hej alla kloka hundvänner! Jag har en fransk bulldogg på 2,5 år som för det mesta vägrar att gå när vi ska ut på promenad. Oftast vill han bara kissa ett par gånger för att sedan gå direkt mot dörren igen. Om vi försöker gå sätter han sig bara ner och totalvägrar. Vi har försökt att hålla uppe tempot och gå vidare men han ger sig inte ändå. Detta är väldigt frustrerande då han självklart behöver sin motion och tid att uträtta alla behov. Vi misstänker inte att han är skadad eller har ont då han springer och går obehindrat när vi åker till andra platser, t.ex. skogen, för miljöombyte. Det vi istället misstänker är att det är vi som är för tråkiga helt enkelt.
Är det någon som har tips på hur vi ska göra promenaderna roligare och få vår lata (?) hund att vilja gå?