Tack för svar! Självklart skulle jag kunna få info från min uppfödare, jag ska höra av mig till henne, dock har jag svårt att ta mig dit då hon bor många timmar bort och jag inte har någon bil.
Min uppfödare är jätteduktig och har säkert mycket kunskap. Jag har dock tänkt att hon som är van att ställa ut sina hundar kan liknas med en hårfrisörska. En frisör tycker att man ska klippa håret "var 6:e-8:e" vecka medan jag som inte bryr mig om perfektion tycker att var 4:e månad räcker gott och väl. Därför hade jag tyckt att det vore intressant att höra hur någon som inte trimmar för att få utställningspäls gör med pälsen och när de har börjat trimma. Men sjölvklart är det alltd bra att höra av sig till uppfödaren och det ska jag göra :)