Hej, jag och min sambo har en labrador valp på ca 4 månader. Problemet som har börjat uppstå är att han vägrar gå med en av oss. Han sätter sig så fort man går utanför dörren och vägrar röra på sig. Går att locka han en liten bit med godis men så fort han fått godisen så sätter han sig ner igen. Men han går jättebra med matte. Någon som har något tips för att man ska få han att börja gå igen?
Kan ju vara att valpen inte känner sig trygg med dig än eller du inte är speciellt rolig. Under tiden du jobbar på er relation så kan du testa att bära valpen en bit bort för hem brukar dom gå självmant och då hinner valpen förhoppningsvis göra sina behov på väg hem.